Gratis frakt, gratis retur Hele tiden på alle bestillinger.Mine bestillinger
Kundeservice
Regler og Vilkår

Regler og Vilkår

  1. Dette dokumentet beskriver vilkårene og betingelsene som gjelder for ditt kjøpet. Det er et ganske langt dokument, men dette er fordi vi ønsker å beskrive i detalj hvilke juridiske rettigheter du har i forhold til ditt kjøpet. Hvis det er noe i dokumentet du ikke forstår eller hvis du har spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss ved å bruke kontaktinformasjonen som er inkludert nedenfor.
  2. Disse generelle vilkårene ("Vilkårene") gjelder når du som forbruker legger inn en bestilling via www.ridestore.no og tilhørende sider ("Nettsider"). Når du legger inn en bestilling på nettsiden, inngås en avtale mellom deg selv og Ridestore AB, bedriftsregistrering nr. 556706-1238 og momsregistreringsnummer SE556706123801 ("Ridestore", "oss" eller "vi").
  3. I tillegg til disse vilkårene, vil du finne informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger i våre personvernregler. Du kan også finne personvernreglene på nettsiden.

Vårt kunde team er alltid ivrig etter å hjelpe til og er klare til å snakke med deg! Det kan dreie seg om hva som helst, fra spørsmål om ordrene dine til å diskutere de beste skianleggene. Du kan enkelt nå oss via chat-funksjonen på nettsiden, ved å bruke Messenger, via tekstmelding, på info@ridestore.com, eller via https://www.ridestore.no/contact.

  1. Når du foretar et kjøp på nettsiden, godtar du automatisk disse vilkårene. For å kunne kjøpe på nettsiden, er det nødvendig at du har rett til å inngå avtaler i henhold til gjeldende obligatoriske lover i landet du befinner deg i. Det siste betyr normalt at du ikke kan ha en verge.
  2. I tillegg til det som er nevnt ovenfor, kan det hende vi må nekte en ordre hvis du har gitt unøyaktig informasjon til oss i kassen, når det er mistanke om svindel, eller hvis ordren ikke kan fullføres fordi produktet er utsolgt.
  3. Når du legger inn en bestilling på nettsiden, sender vi ordrebekreftelsen din per e-post så fort som mulig. Når du mottar ordrebekreftelsen, er avtalen mellom oss inngått. Lagre ordrebekreftelsen, da den vil være nyttig ved ytterligere kontakt med oss.
  1. Prisene som er angitt på bestillingstidspunktet gjelder for kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet, eller hvis omstendighetene klart tilsier noe annet.
  2. Alle priser presenteres i lokal valuta, og det inkluderer moms og betalings gebyr.
  3. Hvis prisen på et produkt eller informasjon om et produkt ble presentert feil på nettsiden og du skjønte, eller burde ha innsett at produktet ble vist til en feil pris, vil ikke prisen eller informasjonen gjelde for kjøpet. Hvis du har bestilt et produkt som hadde feil pris, vil vi informere deg om dette.
  4. Avhengig av hvilket land du bor i på kjøpstidspunktet, kan det hende vi tilbyr forskjellige betalingsmåter. De tilgjengelige betalingsmetodene og eventuelle begrensninger på betalingsalternativene er oppgitt på nettsiden og i kassen. Vi og betalingsleverandørene forbeholder oss retten til å velge hvilke betalingsmetoder vi tilbyr til enhver tid. Følgende vil gjelde avhengig av hvilken betalingsmetode du velger:
    • Hvis du betaler for kjøpet med et gyldig betalingskort, vil det gjeldende beløpet bli reservert når du gjør et kjøp. Denne reservasjonen blir senere frigjort og kontoen din vil bli belastet når bestillingen din sendes. Betalingsleverandørene våre hjelper oss med å håndtere betalingen din.
    • I noen land kan du velge å betale via Klarna eller Paypal. Hvis du velger å betale med faktura inngår du en avtale med Klarna, og retten til å motta betaling og alle derved tilknyttede rettigheter tildeles Klarna. Betaling kan derfor kun skje gjennom Klarna, og Klarnas vilkår og betingelser vil gjelde i tillegg til disse vilkårene. Se her for mer informasjon.
  1. Målet vårt er å alltid oppgi riktig informasjon på nettstedet. Imidlertid kan unøyaktigheter forekomme; f.eks stavefeil, unøyaktige produktbeskrivelser, feil angående hvilke produkter vi for tiden har på lager, eller uriktige priser. Vi forbeholder oss retten til å rette slike feil og bilder på nettsiden på grunn av feil.
  2. Eventuelle bildedetaljer på nettsiden, i annonser eller i annet markedsføringsmateriell skal kun betraktes som illustrasjoner, og dermed ikke som en spesifikasjon av det nøyaktige utseendet til våre produkter, deres funksjoner, opprinnelse eller som garanti.
  3. Nettsiden og alt dens innhold eies av oss eller når det er aktuelt, våre lisensgivere. Informasjonen på nettsiden er beskyttet av blant annet lov om åndsverk og markedsføringslovgivningen. Dette betyr at du ikke kan kopiere eller bruke Ridestore-varemerker, handelsnavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold uten vårt forutgående skriftlige samtykke.
  1. Vi tilbyr gratis frakt på våre standard leveranser. Dette betyr at vi ikke vil belaste deg for frakt- eller leveringskostnader, bortsett fra når du velger en leveringsmetode som ikke er vår standard, f.eks. Ekspresslevering.
  2. Produktene blir levert til deg i henhold til leveringsalternativet du velger i kassen. Du finner informasjon om tilgjengelige leveringsalternativer i kjøpslandet ditt på nettsiden og i kassen. Vær oppmerksom på at restriksjoner ved leveransen kan forekomme, og i slike tilfeller vil vi gi deg beskjed før du fullfører kjøpet.
  3. Den forventede leveringstiden er alltid oppgitt på nettsiden og i ordrebekreftelsen. Du kan også sjekke statusen for bestillingen din på nettsiden. Vi tar alltid sikte på å levere bestillingen din innen de estimerte antall arbeidsdager etter kjøpet som angitt på nettsiden og i ordrebekreftelsen. Vær oppmerksom på at tidspunktet for levering kan variere avhengig av hvor du bor, hvilket leveringsalternativ du velger, og på grunn av travle tider i høysesongen. Hvis bestillingen din forventes å bli forsinket, vil du bli varslet.
  4. Vi leverer ikke til øyer eller andre steder som ikke har faste bro forbindelser eller hvor globale godsselskaper normalt ikke leverer. Vi leverer heller ikke til noen adresse i et land eller region der det er krig, konflikt eller ustabilitet av noe slag, eller til steder det er ulovlig for Ridestore å levere til (for eksempel når det er handelsembargo).
  5. Når produktet ditt skal leveres, vil du bli kontaktet av leverings selskapet. Avhengig av tjenesten du bruker, kan du motta leveringen din på den oppgitte leveringsadressen, eller hente den fra et avtalt sted. Du er ansvarlig for å ordne hentestedet og tidspunktet hvis det er nødvendig for at du skal motta varene dine og Ridestore ikke kan holdes ansvarlig for manglende mottak av en pakke under disse omstendighetene.
  1. Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder og spesialtilbud for våre produkter (“Tilbud”). Disse endrede vilkårene vil bare gjelde for varigheten som er angitt i forhold til slike tilbud og så lenge produktet er på lager. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter dersom annet ikke er oppgitt på nettsiden. Ellers gjelder disse vilkårene også for tilbud.
  2. Ved avslutning eller tilbakekalling av et tilbud, vil disse vilkårene gjelde for produktene som tidligere var underlagt et tilbud.
  • I henhold til EUs lov om forbrukerbeskyttelse har du rett til å trekke deg fra en kontrakt innen 14 dager fra den dagen du, eller en person spesifisert av deg, har mottatt produktet. I tillegg til dette gir vi deg, forbrukeren, ekstra 16 dager (totalt 30 dager) for å bestemme deg om du vil beholde produktet. Dette betyr at du kan returnere et produktet til oss innen 30 dager ved å bruke den forhåndsbetalte returetiketten som leveres i den opprinnelige pakken, eller ved å bruke en forhåndsbetalt etikett som kan lastes ned fra nettsiden.
  • Når du har mottatt pakken, kan du åpne pakken og se gjennom produktet i den grad det er nødvendig for å bestemme dens art, egenskaper og funksjon. Du har da rett til å trekke deg fra kjøpet og motta refusjon i henhold til avsnittene nedenfor. Denne retten er betinget av at du melder fra til oss om slik intensjon innen en 30 dagers uttaksperiode fra den dagen du mottok produktet.
  • Hvis et produkt ikke kan returneres på grunn av helse- og hygieniske årsaker (dvs. undertøy), vil du ikke kunne trekke deg fra kjøpet hvis du har fjernet kodene fra produktet. Når du bestiller et produkt som angreretten ikke gjelder for, vil du motta informasjon om dette.

    Hvordan benytte seg av angreretten

  • Hvis du ønsker å benytte deg av din angrerett, må du varsle oss før utløpsperioden er over. Du kan gjøre det ved å registrere din retur på www.ridestore.no/returns eller ved å kontakte vårt kundeteam, en av våre teammedlem vil hjelpe deg med returen. Du kan kontakte oss på info@ridestore.com, via chatten vår på nettsiden, ved å sende en tekstmelding eller via Messenger. Du kan også bruke den forhåndsbetalte returetiketten som følger med i originalemballasjen, eller laste ned en forhåndsbetalt returetikett fra nettsiden, og returnere produktene dine uten ytterligere kontakt. Dette utgjør en lovlig tilbaketrekning.
  • Du må returnere pakken innen 30 dager etter datoen da pakken ankommer hos deg. Returnering er forhåndsbetalt, og kostnadene er allerede dekket, forutsatt at du bruker etiketten som er inkludert i originalemballasjen, eller laster ned en forhåndsbetalt etikett fra nettsiden.
  • Sørg for å pakke produktet forsiktig og helst i original esken og/eller emballasjen, siden du er ansvarlig for tilstanden til produktet fra mottakelse tidspunktet til det tidspunktet vi mottar det tilbake. Mangelfull emballasje kan sette vår evne til å motta pakken din som en retur i fare.

    Din refusjon

  • Vi refunderer deg fullt ut for ethvert produkt hvis du bestemmer deg for å trekke deg fra kjøpet ditt. Vi forbeholder oss imidlertid retten til å trekke en sum av verdien av produktet som det er redusert til dersom du har brukt produktet mer enn nødvendig for å fastslå dets art, egenskaper og funksjon. Slikt fradrag gjøres i henhold til verdien av produktet ved retur sammenlignet med den opprinnelige verdien.
  • Vi refunderer deg så snart som mulig og jobber alltid hardt for å sikre at du får refusjonen raskt! Du mottar refusjonen din så snart vi har behandlet returen din. Vær oppmerksom på at refusjonen din kan ta opptil 14 dager for å nå kontoen din fra denne datoen. Vi refunderer deg imidlertid ikke før vi har mottatt produktet, eller du har vist at produktet er returnert. Refusjon vil bli utført til deg med samme betalingsmetode som du valgte i kassen, med mindre det er til hinder for slik refusjon eller med mindre annet er avtalt.
  • Hvis du har inngått en egen avtale om betaling med betalingsleverandøren vår, vil de håndtere refusjonen.
  1. Hvis det er noe galt med produktet ditt, kan du melde en klage på at du har oppdaget en produktfeil i henhold til de obligatoriske forbrukerbeskyttelse lovene og forskriftene som er aktive i det landet du bor. Du har rett til å klage i opptil tre år fra den dagen du mottok produktet.
  2. For å sende inn en effektiv klage, anbefaler vi at du kontakter vårt kundeteam. De hjelper deg gjerne. Du kan kontakte dem på info@ridestore.com, via chatten vår på nettsiden eller via Messenger. Du må sende inn klagen din så snart som mulig etter å du har oppdaget mangelen.
  3. Sørg for å pakke produktet forsiktig og helst i original esken og/eller emballasjen, siden du er ansvarlig for tilstanden til produktet fra mottakelse tidspunktet til det tidspunktet vi mottar det tilbake. Mangelfull emballasje kan bringe vår evne til å motta pakken og effektivt håndtere klagen din i fare.
  4. Når vi har mottatt produktet fra deg og har konstatert at klagen er gyldig og akseptabel, vil vi erstatte produktet i samsvar med gjeldende lovgivning. Dette betyr at vi enten vil utbedre mangelen eller sende et nytt produkt. Hvis ingen av disse alternativene er mulige, refunderer du deg i stedet. Vær oppmerksom på at vi har rett til å nekte en klage hvis det viser seg at produktet ikke er mangelfull i samsvar med gjeldende lovgivning.
  1. Hvis det er noe galt med produktet ditt, eller hvis ordren er forsinket, er vi erstatningsansvarlige i henhold til gjeldende obligatorisk forbrukerbeskyttelse lov, og i den grad du har gjort rimelige tiltak for å begrense tapet.
  2. Vi er ikke ansvarlig for skader angående forsinkelser i utførelsen av avtalen eller mangelfulle produkter forårsaket av uforutsette omstendigheter utenfor vår kontroll, f.eks. krig eller naturkatastrofer. Du kan imidlertid si opp avtalen i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelse lov.
  1. Vi er et svensk selskap med hovedkontor i Sverige. Derfor gjelder både svenske og EU-forskrifter. Du har imidlertid alltid rett til å bruke forbrukerrettighetene i landet du befinner deg i. Dette betyr at vi alltid vil overholde obligatoriske lover om forbrukerbeskyttelse i landet du befinner deg i. Vi har ikke noen intensjon om å ekskludere eller begrense slike rettigheter med disse vilkårene.
  2. Vi har rett til å tildele tredjeparter alle våre rettigheter og plikter i henhold til avtalen uten ditt forhåndsgodkjenning. Videre har vi rett til å tildele eller pantsette fordringer til en tredjepart uten forhåndsgodkjenning fra deg. Du kan imidlertid ikke overdra eller overføre noen del av dine rettigheter eller forpliktelser i henhold til avtalen uten vårt forutgående skriftlige samtykke.
  1. Vi kan endre disse vilkårene, men vilkårene du godtar når du kjøper, vil alltid gjelde for det kjøpet. Våre nåværende vilkår blir til enhver tid publisert på nettstedet, og endringer vil gjelde for deg først når du godtar de nye vilkårene, dvs. hvis du gjør et nytt kjøp.
  2. Disse vilkårene skal tolkes og anvendes i samsvar med Svensk lov. Hvis noen bestemmelse i disse vilkårene skal holdes ugyldig eller ikke håndheves av noen kompetent domstol, myndighet, voldgiftsdomstol eller alternativ tvisteløsningsnemnd, vil resten av dens bestemmelsen og alle andre bestemmelser forbli gyldige og rettskraftige i den utstrekning det er tillatt av gjeldende lov.
  1. Du er velkommen til å kontakte vårt kundeteam hvis du har noen klager eller spørsmål angående bestillingen din. Du kan nå oss enkelt ved hjelp av chat-funksjonen på nettsiden, på info@ridestore.com, eller via https://www.ridestore.se/contact.
  2. Du kan alltid kontakte en alternativ tvisteløsningstjeneste i landet du befinner deg i. I tilfeller av uenighet vil vi følge de innsendte anbefalingene fra en slik organisasjon. Klikk her for å få tilgang til den alternative tvisteløsningstjenesten i landet ditt. Siden vi har hovedkontor i Sverige, kan du også kontakte den alternative tvisteløsningstjenesten i Sverige, kalt det svenske landsstyret for forbrukertvister. Du kan kontakte dem via deres hjemmeside eller ved å sende et brev til Box 174, 101 23 Stockholm.
  3. Du kan også inngi en klage på EU-kommisjonens plattform for online tvisteløsning ("ODR-plattformen") som du kan få tilgang til her.
  4. Til tross for det foregående, kan enhver tvist også avgjøres ved enhver kompetent domstol i hjemlandet.
  1. Dette dokumentet beskriver vilkårene og betingelsene som gjelder for ditt kjøpet. Det er et ganske langt dokument, men dette er fordi vi ønsker å beskrive i detalj hvilke juridiske rettigheter du har i forhold til ditt kjøpet. Hvis det er noe i dokumentet du ikke forstår eller hvis du har spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss ved å bruke kontaktinformasjonen som er inkludert nedenfor.
  2. Disse generelle vilkårene ("Vilkårene") gjelder når du som forbruker legger inn en bestilling via www.ridestore.no og tilhørende sider ("Nettsider"). Når du legger inn en bestilling på nettsiden, inngås en avtale mellom deg selv og Ridestore AB, bedriftsregistrering nr. 556706-1238 og momsregistreringsnummer SE556706123801 ("Ridestore", "oss" eller "vi").
  3. I tillegg til disse vilkårene, vil du finne informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger i våre personvernregler. Du kan også finne personvernreglene på nettsiden.